ביטוח אחריות מקצועית – מפעילי בריכה

ביטוח אחריות מקצועית – מפעילי בריכה

אז כמו בכל תחילתו של מאמר באתר שלנו, נתחיל קצת במספרים: לפי נתוני משרד הבריאות נכון לשנת 2020 בישראל קיימות מעל ל-7000 בריכות פרטיות וציבוריות.

נתון זה רק הולך וגדל בשנים האחרונות ובעיקר בעידן הקורונה, שהביאה איתה את הסגרים וצמצום התקהלויות מה שדחף המון אנשים פרטים שרכשו דירות חדשות לבנות לעצמם בריכה פרטית.

בכלל בשנת 2021 ברוב מגדלי היוקרה ובבתים הפרטיים בניית בריכה היא על תקן "חובה" והרבה רוכשי דירות מעדיפים דירות עם בריכה ועל כן נדרשים גם לפוליסת ביטוח בריכה פרטית.

קבלו עוד נתון חשוב – בשנת 2019 משרד הבריאות סגר כ-136 בריכות בהם התגלו ליקויי היגיינה קשים ותברואת המים אינה הייתה נאותה ובתנאים אופטימליים לשימוש.

רוב הבריכות שנסגרו הן בריכות ציבוריות מה שגרם לבעלי הבריכות להוצאות נוספות לשיפור מי הבריכה, אובדן ימי פעילות וקנסות גבוהים ממשרד הבריאות.

אז מי בעצם אחראי על טיב המים ואיכותם? כמובן שהתשובה היא מפעיל בריכה.

מהו ביטוח למפעילי בריכה ומה הוא כולל?


לפניכם סיפור מהעבר:
בשנת 2018 משפחת כהן (שם בדוי) הגיעה להתארח אצל משפחתם במושב במרכז הארץ, במסגרת הבילוי המשותף המשפחות בילו בבריכה הציבורית בקיבוץ בהנאה רבה.

לאחר סיום הבילוי אחת מבנות המשפחה בת ה – 9 לא חשה בטוב ופונתה לבית החולים, בבית החולים ייצבו את מצבה ונקבע כי היא סובלת מזיהום חמור ומפריחה קשה בכל חלקי הגוף.

מקרה זה הגיע למנהל המושב והוא החליט להזמין בדיקת מעבדה פרטית על מצב המים בבריכה. לצערו לאחר הבדיקה נמסר לו שבמים קיים זיהום צואתי חמור והגיינת המים ברמה מאוד מאוד נמוכה, הבריכה נסגרה ל10 ימים על מנת לטפל בליקויים.

כל זה לא עניין את משפחת כהן שלאחר כחצי שנה הגישו תביעה לבית המשפט נגד המושב ונגד מפעיל הבריכה שלא דאג לתקינות המים.

לצערו של המושב בית משפט פסק נגדו וחייב אותו לשלם פיצויים ע"ס 200,000 ש"ח, גם מפעיל הבריכה שלא החזיק בביטוח ביום המקרה לא יצא בידיים נקיות וחויב לשלם סכום נוסף של 50,000 ש"ח.

ביטוח בריכה ציבורית: מה ביטוח למפעילי בריכה מכסה?

ביטוח מפעיל בריכה מכסה את אחריות מפעיל הבריכה לכל מקרה של התרשלות בעבדותו שהתגלה במסגרת אחריותו כמפעיל בריכה.

מים לא נקיים, אי חיטוי המים לא ברמה המספקת וכל מקרה התרשלות של מפעיל הבריכה מכוסה במסגרת ביטוח מפעיל הבריכה.

כל מפעיל בריכה גם אם הוא בתחילת דרכו המקצועית, יודע שעל כתפו מונחת אחריות רבה בדמות של אלפי רוחצים ומשתמשים בבריכה שעליו לדאוג לבריאותם, על כן ישנה חשיבות מירבית לפוליסת ביטוח בריכה ציבורית.

במסגרת הכיסוי הביטוחי מפעיל הבריכה יזכה לכיסוי בגין אחריותו המקצועית לכל נזק הקשור לעבדותו כמו – טיפול לקוי במי הבריכה, תחזוקה לקויה וכדומה בנוסף גם כל נזק שייגרם לצד שלישי (נזק גופני או נזק לרכוש) במסגרת עבודתו של מפעיל הבריכה.

שוק העבודה למפעילי בריכה

נכון לשנת 2022, הביקוש בשוק העבודה למפעילי בריכה רק עולה וכפועל יוצא של כך עשרות של מפעילי בריכה מסיימים כל שנה קורס מפעילי בריכה ויוצאים לשוק העבודה.

מעסיקים רבים כמו – בתי מלון, קאנטרים עירוניים ובריכות ציבוריות שונות, נדרשים כמעט באופן קבוע להחזיק מפעיל בריכה ולעיתים גם יותר ממפעיל בריכה אחד.

בנוסף גם גופי הרפואה השונים כמו קופת החולים ומרכזי שיקום לנפגעים אשר מפעילי בריכות טיפוליות גם הם מעסיקים באופן קבוע מפעילי בריכה.

חשוב לציין שכמעט ללא יוצא מן הכלל, שכל מפעיל בריכה שיעבוד כפרילנסר באופן עצמאי, יידרש כתנאי מוקדם מבעל הבריכה או המחזיק בבריכה בפועל, להציג בפניו טרם חתימת הסכם התקשרות בעבודה ביטוח ייעודי המכסה את הפעילות שלו כמפעיל בריכה.

או במילים פשוטות יותר – ללא ביטוח מפעיל בריכה ייעודי יתקשו באופן מוחלט לבצע פעילות מול כל מעסיק בין אם זו בריכה פרטית, מסחרית, ציבורית. ביטוח מפעיל בריכה אינו "עסק יקר" אם יודעים לעשות אותו נכון ולהתאים אותו בצורה מדויקת לכל לקוח לפי צרכיו האישיים (ותק, מחזור שנתי, סוגי פעילויות ועוד).

ביטוח אחריות מקצועית של חברה מקצוענית

אנו ברק ביטוח צברנו ידע וניסיון של שנים בביטוח עבור מקצועות "מיוחדים" כמו מפעיל בריכה.

בנוסף אנו ממליצים בחום לכל מפעיל בריכה שרק סיים את הקורס של מפעיל הבריכה, להצטייד בפוליסת ביטוח אחריות מקצועית ייעודית בשבילו, טרם יציאתו לשוק העבודה.

אם רציתם לשאול משהו בכל הנוגע לביטוח בריכה ציבורית, להתעניין או לקבל הצעת מחיר, צרו איתנו קשר!

 

שלכם,
צוות רק ביטוח.

רק ביטוח
רק ביטוח

סוכנות ביטוח המתמחה בביטוח אחריות מקצועית, עסקים וסיכונים מיוחדים.

עצמאיים בתחילת הדרך שלכם כמאמנים, רואי חשבון, אדריכלים, או בעלי עסק חדש – כמו מסעדה, מוסך או סטודיו לצילום. כל המידע שאפשר לקבל לגבי איך לבטח נכון את העסק יהיה כאן ברק ביטוח, באופן נגיש ומסודר.

להצעת מחיר ב-3 דקות

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!

להצעת מחיר ב-3 דקות

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!