ביטוח אחריות מקצועית קוסמטיקאית

ביטוח אחריות מקצועית קוסמטיקאית

מי שקורא את המאמרים שלנו יודע, אנחנו אוהבים להתחיל בנתונים ומספרים, שמספקים תמונת מידע לגבי כמות מבוטחים מסויימת בכל מקצוע.

הפעם נחרוג ממנהגנו ונספר לכם נתון שיפתיע גם אתכם וגם יפתיע קוסמטיקאיות רבות – בשנת 2020 הוגשו לחברות הביטוח בישראל מעל 10,000 תביעות בגין רשלנות מקצועית של קוסמטיקאיות.

כ-6,000 מהתביעות נסגרו טרם הגעה לבית המשפט, 3,000 מהם הגיעו לבית משפט וה1000 הנותרות עדיין מתנהלות בבית משפט.

ולמה הנתונים האלה קרייטיים? כי רק קרוב ל40% מהקוסמטקאיות הרשומות ככאלה במשרד הבריאות מבוטחות בביטוח אחריות מקצועית.


מהו ביטוח אחריות מקצועית לקוסמטיקאית?

ביטוח אחריות מקצועית הינו ביטוח הנועד להגן על אותו בעל מקצוע בגין השירותים המקצועיים הניתנים על ידו ואותם הוא מספק.

ביטוח אחריות מקצועית לקוסמטיקאית ייעודו להגן על הקומסטיקאית מפני נזקים העלולים להיגרם למטופל בעקבות רשלנות הקוסמטיקאית.

תחום הקוסמטיקה הוא תחום רחב מאוד ומצריך מהקוסמטיקאית שיטות שונות ומגוון של טיפוליים אסתטיים, הטומנים בחובם סיכונים שונים, החל מהסרת שיער בשעווה, הסרת שיער בלייזר, אפילציה, איפור קבוע, פילינג וגם הורדת שיער בעזרת אינפרא/IPL.

כל הטיפולים הנ"ל חלקם מבוססים על שימוש במכשירים טכנולוגיים וחלקם באמצעות תכשירים שונים כאשר בכל אחד מהטיפולים שציינו קיים סיכון לגרימת נזק למטופל כמו צלקות, כוויות וכדומה.

תביעות כנגד קוסמטיקאיות לאחרונה לצערנו נהפכו לדבר שבשגרה והרבה קוסמטיקאיות מוצאות את עצמן נתבעות ע"י הלקוחות שלהן ולכן ביטוח אחריות מקצועית לקוסמטיקאית הוא משמעותי ביותר.

הלקוחה לא מרוצה מטיפול הפנים שהענקת לה? הטיפול השאיר לה כתמים על העור? לקוחה אחרת טוענת לתגובה אלרגית בעקבות טיפול לייזר לקוי? הטיפול לא לשביעות רצונה של הלקוחה כי היא לא הגיעה לתוצאה שהיא רצתה? כל אלה ועוד הם רק חלק מהמקרים עליהם נתבעות קוסמטיקאיות.

חשוב להבין כי כיסוי אחריות מקצועית לקוסמטיקאית מעניק בראש ובראשונה "ראש שקט" לעבוד ולא להיות בחששות מתביעה. בנוסף בעת תביעה כנגד הקוסמטיקאית חברת הביטוח מעניקה לה ייצוג משפטי ע"י עורך דין מוסמך וכל זה מבלי לדאוג למצב התביעה ואופן טיפולה ובכך הקוסמטיקאית יכולה להמשיך לעבוד בעבודתה וללא פגיעה כלכלית ומקצועית.

כמו כן, ניתן להרחיב את הביטוח אחריות מקצועית לקוסמטיקאית גם במקרים של תביעה בגין מוצר אותו סיפקה הקוסמטיקאית(זה נקרא חבות מוצר) או תכשיר כלשהו כמו שעווה, לק, קרם וכדומה שגרם לנזק לכל אדם.

דוגמא לפניכם: הלקוחה קיבלה תגובה אלרגית לשעווה מסויימת או לקוחה אחרת שהתגלו לה כתמים על עור הפנים בעקבות קרם בו השתמשה הקוסמטיקאית ,גם מקרים אלו מכוסים בביטוח אחריות מקצועית לקוסמטיקאית.


כמה עולה ביטוח אחריות מקצועית לקוסמטיקאית?

עלות הביטוח אחריות מקצועית לקוסמטיקאית אינה קבועה, כמו בכל מקצוע העלות משתנה בין קוסמטיקאית כזאת או אחרת.

בדרך כלל הפרמטרים הקבועים המשפיעים על המחיר הם וותק הקוסמטיקאית, היקף הפעילות(מחזור עסקי), אופי הטיפולים(כמו הסרת שיער, טיפולי לייזר פילינג וכדומה) וכמובן גבולות האחריות שנרכשו.

שאלות שנשאלות טרם הצעת לביטוח:

  • האם עוסקים בהסרת שיער בלייזר?
  • האם מתבצעים טיפולי פנים?
  • מניקור, פדיקור, פדיקור רפואי?
  • מזוטרפיה?
  • איפור קבוע?
  • האם מתבצעת הסרת שיער באינפרא/IPL?

כל השאלות הנ"ל ועוד הם חלק מהשאלות עליהן הקוסמטיקאית תידרש לענות על מנת שחברת הביטוח תוכל להתאים את הביטוח לצרכיה של הקוסמטיקאית.

חשוב לציין – ביטוח אחריות מקצועית הוא לא עסק יקר במיוחד שמתנהלים נכון לגביו ומתאימים אותו לצרכים האמיתיים של העסק.


האם יש כיסויים נוספים שניתן לרכוש?

בכל ביטוח עסק ישנה אפשרות לרכוש ביטוח מבנה, תכולה, ומלאי של מכון הקוסמטיקה/קליניקה, כיסוי זה נועד להגן על מבנה הקליניקה, התכולה של הקליניקה(המכשור הרפואי והציוד הקוסמטי) מכל נזק הצפוי לקרות כמו שריפה, נזקי טבע, פריצה וכדומה.

כיסוי זה מקבל משמעות יתרה היות וציוד הקוסמטיקאית כמו מכשיר הלייזר הוא ציוד יקר ערך. כיסוי מפני נזק לצד שלישי, המכסים נזקים שנגרמו לרכוש או לגוף של אדם אחר. בנוסף, ניתן לרכוש כיסוי לעובדים(נקרא חבות מעבידים).


לסיכום

כפי שניתן ללמוד לקוסמטיקאיות תפקיד חשוב בחיינו, הן דואגות מדי יום לאלפי לקוחות למראה החיצוני וכפועל יוצא חשופות לתביעות. מספיקה טעות מינורית של תום לב כדי להתרשל בעבודתה ולהיות חשופים לתביעה מאחד הלקוחות.

ביטוח אחריות מקצועית הינו עניין חשוב, ואין להתרשל ולהקטין ראש ברכישתו, ביטוח זה מגן על הקוסמטיקאית מפני תביעה, ונותן לקוסמטיקאית את הביטחון להמשיך בעבודתה ללא חשש וללא דאגות.

הגעתם לסוף המאמר ועדיין יש לכם שאלות או חששות? רוצים לקבל הצעת מחיר? אל תהססו ליצור קשר בכל דרך אפשרית!

שלכם,
צוות רק ביטוח.

רק ביטוח
רק ביטוח

סוכנות ביטוח המתמחה בביטוח אחריות מקצועית, עסקים וסיכונים מיוחדים.

עצמאיים בתחילת הדרך שלכם כמאמנים, רואי חשבון, אדריכלים, או בעלי עסק חדש – כמו מסעדה, מוסך או סטודיו לצילום. כל המידע שאפשר לקבל לגבי איך לבטח נכון את העסק יהיה כאן ברק ביטוח, באופן נגיש ומסודר.

להצעת מחיר ב-3 דקות

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!

להצעת מחיר ב-3 דקות

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!