ביטוח בריכות טיפוליות

ביטוח בריכות טיפוליות

כמו שאתם כבר מכירים אותנו מהמאמרים הקודמים אנחנו נתחיל במספרים, לפי נתוני משרד הבריאות נכון לשנת 2020, בישראל קיימות מעל ל-7000 בריכות פרטיות וציבוריות נתון זה רק הולך וגדל בשנים האחרונות ובעיקר בעידן הקורונה, שהביאה איתה את הסגרים וצמצום התקהלויות מה שהביא את בניית בריכות הפרטיות לעליה בשנה האחרונה.

נתון נוסף הקשור לבריכות שבמדינת ישראל קיימות אלפי בריכות טיפוליות, ובריכות הדרכה שמיועדות לטיפולים מפציעות ספורט, הידרותרפיה, וואטסו הדרכות שחיה למבוגרים הדרכות שחיה לפעוטות טיפולים רגשיים ועוד.

בשנתיים האחרונות הרבה מבוטחים פונים לחברות הביטוח במטרה לקבל כיסוי בגין אותן בריכות טיפוליות ולעיתים קרובות נתקלים בסירוב מצד חברות הביטוח.

אנחנו, ברק ביטוח, בנינו במיוחד פוליסת ביטוח ייעודית המתאימה לכל אותם בריכות שתגן על בעלי הבריכות בגין נזק העלול להתרחש למטופלים בבריכה.(גם אין ברשותם רישיון עסק).

מה הם הכיסויים החשובים בביטוח בריכה טיפולית?


ביטוח תכולה בבריכה טיפולית:

כולנו מכירים את המושג תכולה מביטוחים אחרים שיש לנו כמו ביטוח הדירה, במקרה של תכולת דירה היא כוללת את כל התכולה המוכרת לכולנו שקיימת בכל ביטוח בית, ריהוט מוצרי חשמל ביגוד וכדומה, אבל כשמדובר על תכולה של בריכה טיפולית חשוב להבין בדיוק למה התכוון המשורר.

תכולת בריכה בדרך כלל תכלול את הבריכה עצמה, כמובן שאם מדובר על בריכת אינטקס, כל ציוד נוסף המשמש את פעילות הבריכה וכמובן שאם מדובר על בריכה חפורה, וכמובן שגם חדר המכונות של הבריכה נחשב חלק מהתכולה, כיסוי מפני שריפה, קצר חשמלי, התפוצצות ונזקי טבע, יהיו חלק מהכיסויים הניתנים בביטוח תכולה לבריכה הטיפולית.

ביטוח אחריות כלפי צד שלישי בבריכות:

כשמדובר בכל ביטוח רכוש (דירה,רכב ועסק) כולנו מכירים את הכיסויים "הרגילים" בכל פוליסה.

ביטוח מפני סיכוני אש, פריצה, רעידת אדמה, נזקי טבע אלו כיסויים שכולנו מכירים, קיים גם כיסוי נוסף בפוליסה הנקרא ביטוח אחריות כלפי צד שלישי, לעיתים ננקב גם בשם ביטוח אחריות כלפי ציבור.

כיסוי זה נועד להגן עלינו כבעלי הבריכה מפני כל נזק שעלול להתרחש לכל אדם או לרכושו אשר נגרם ברשלנות בתוך הבריכה או בגלל הבריכה.

לקוחות, אנשי מקצוע, מטופלים מדריכי שחיה מטפלים וכדומה וכל אדם שאינו מוגדר כעובד הבריכה נחשבים ע"פ חוק כצד שלישי.

מטופל שהגיע לבריכה לצורך טיפול הידרותרפיה והחליק בכניסה לבריכה ונפגע אותו לקוח ייחשב כצד שלישי ואנו נהיה האחראים לפיצוי אותו לקוח – סעיף אחריות כלפי צד שלישי נועד להגן עלינו בדיוק מפני מקרים אלו.

בדרך כלל או בצורה אוטומטית בכל חברות הביטוח בעת רכישת ביטוח בריכה סעיף כיסוי כלפי צד שלישי נרכש באופן אוטומטי ולעיתים גם לא ניתן להסירו. אחריות חברת הביטוח בגין נזקי צד שלישי בביטוח בריכה לא תפחת מ-1,000,000 ש"ח לעומת 500,000 ש"ח בביטוח דירה.

אחריות חברת הביטוח בגין נזקי צד שלישי מוגבלת לסכום קבוע וידוע מראש שרשום בתוך הפוליסה.


בנוסף, חשוב לזכור בבריכות טיפוליות עיקר הנזק לצד שלישי הוא עיקר נזקי גוף (מקרים של טביעה או החלקה) לכן אנו ממליצים בעת רכישת ביטוח בריכה לרכוש כיסוי אחריות כלפי צד שלישי עם גבול אחריות מינימלי של 2.000.000 ש"ח כך במקרה של תביעה תוכלו לדעת שהנכם מבוטחים על סכום פיצוי גבוה כלפי כל צד שלישי.

חשוב לדעת:  במקרה תביעה מול מטפל ששכר את הבריכה ממכם, בדרך כלל תוגש תביעה נגד הבריכה, ונגד המטפל. 
דבר קטן נוסף: הרבה מקופות החולים בישראל שוכרות בריכות לצורך טיפולים שיקומיים עבור מבוטחי הקופות ודורשים מבעל הבריכה להחזיק ביטוח בתוקף עם כיסוי בגין נזק כלפי צד שלישי גבוה בדרך כלל 4,000,000 ש"ח.


לקוחות רבים פונים אלינו בשאלה "האם אנו זקוקים לרישיון עסק כדי להפעיל את הבריכה"?
אז בקצרה, התשובה היא לא.
ובמפורט: אינכם נדרשים לרישיון עסק לבריכות טיפוליות למרות שהבריכה היא לצורכי הכנסה ומוגדרת כעסק – לאחר מאמצים רבים הצלחנו בשיתוף חברות הביטוח לבטל את סעיף הרשויות (רישיון עסק), וניתן לבטח את הבריכה ללא התנייה של המצאת רישיון עסק.

חשוב להדגיש שלצורך קבלת רישיון עסק תדרשו לעמוד בתנאי סף מצטברים של הרשות המקומית בה הבריכה נמצאת,  גם אם תעמדו בכל התנאים ובידכם יהיו את כל האישורים הנדרשים עדיין קיים ספק אם תקבלו רישיון עסק היות ורוב הבריכות הטיפוליות נמצאות באזורי מגורים ובשטחים פרטיים.

לכן אי המצאת רישיון עסק אינה מונעת ממכם לבצע כיסוי ביטוחי לבריכה שלכם.

כמו כן הכיסוי הביטוחי מיועד גם לאותם מבוטחים שאינם מחזיקים ברשותם תעודות הסמכה למטופלים במים. (יזמים)

במילים פשוטות: מבוטחים רבים מקימים בריכות טיפוליות פרטיות ומשכירים אותם למטפלים ומדריכי שחייה בעלי הסמכה לצורכי טיפולי והדרכות שחייה במקרה כזה על בעל הבריכה להחזיק בפוליסת ביטוח על כל נזק שעלול להתרחש בזמן השהות בבריכה גם אם הנזק לא באחריותכם הישירה, כי כפי שכתבנו קודם, במקרה נזק למטופל, המטפל יתבע וגם בעלי הבריכה.

לסיכום,
לאחר הרבה מאמצים, החל משנת 2020, הצלחתנו לקבל את האישור לבטח סוג עסק זה, אם הגעתם עד לסוף המאמר, ועדיין יש לכם שאלות, חששות, או רוצים לקבל הצעת מחיר, השאירו לנו הודעה או צרו קשר בכל דרך.

שלכם,
צוות רק ביטוח.

רק ביטוח
רק ביטוח

סוכנות ביטוח המתמחה בביטוח אחריות מקצועית, עסקים וסיכונים מיוחדים.

עצמאיים בתחילת הדרך שלכם כמאמנים, רואי חשבון, אדריכלים, או בעלי עסק חדש – כמו מסעדה, מוסך או סטודיו לצילום. כל המידע שאפשר לקבל לגבי איך לבטח נכון את העסק יהיה כאן ברק ביטוח, באופן נגיש ומסודר.

להצעת מחיר ב-3 דקות

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!

להצעת מחיר ב-3 דקות

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!