ביטוח חוות כרייה וקריפטו

ביטוח חוות כרייה וקריפטו

כל אדם בר דעת מבין שהיום כסף הוא חלק בלתי נפרד מחיינו, ממון הינו אמצעי חשוב לקיום שלנו ובלעדיו אנחנו כמעט חודלים מלהתקיים.

בחמש השנים האחרונות, אי אפשר לדבר על השקעות מבלי להגיע למטבעות וירטואליים וטכנולגית הבלוקצ'יין.

לאחרונה, ובנסיקה מתמדת בשנתיים האחרונות שוק המטבעות הדיגטליים הולך וצומח, מרבית האזרחים מכל העולם החליטו שהם עוברים לנהל את כספם בצורה דיגטלית, כלומר, הכסף הפיזי OUT מטבע וירטואלי IN.

ובמילים פשוטות: המטבעות הוירטואלים בעצם באו להוציא את השלטון הישן, ולהכתיב סדר עולמי חדש בפן הכלכלי.

שמדברים על מטבעות דיגטליים כולם מכירים את הביטקוין המטבע הוירטואלי המפורסם בעולם, אך למעשה בעולם המטבעות הדיגטליים קיימים מעל ל-15,000 סוגי מטבעות.

מטבעות אלה נוצרים בתהליך כרייה ובשפה הפשוטה – תהליך ליצירת מטבעות קריפטוגרפים.

פעולת הכרייה כרוכה בפתרון של משוואת וחישובים מתמטיים מורכבים באמצעות ציוד מחשוב חזק.

עבור פתרון המשוואת האלה זוכים לתגמול בדמות של מטבע דיגטלי ואם תרצו לצורך הדוגמא – זוכים בבטקוין.

בשנתיים האחרונות ישראלים רבים התחילו להשקיע בעולם הקריפטו ורבים אחרים חושבים על איך יוכלו לצמוח בענף זה.

האפשרות שהזכרנו למעלה "כרייה", היא אפשרות ברת ביצוע שבשנה האחרונה תופסת תאוצה וישראלים רבים מקימים "חוות כרייה" לצורך יצירת מטבע דיגטלי.

בעבר היה ניתן להשתמש בכל מחשב ביתי לייצירת מטבע דיגטלי, אך נכון להיום ועם התחרות הקשה שיש בין כל המשתמשים נדרש ציוד עוצמתי ויקר ערך כדי לבנות "חוות כרייה" משמעותית כדי להיות רלוונטי בעולם הדיגיטלי.

אז אחרי שהקמתם חוות כרייה, שכרתם מקום לפעילות החווה, התקנתם מזגנים לקירור אופטימלי של החדר, קניתם את המחשבים הטובים ביותר ואת כרטיסי המסך העוצמתיים ביותר הגיע הזמן לשמור על ההשקעה שלכם ולבטח את כל מה שהשקעתם בחווה כדי שבמקרה של נזק תהיו מוגנים.


מהם הכיסויים העיקריים בביטוח חוות כרייה?


ביטוח מבנה:

כמו כל ביטוח רכוש, גם ביטוח מבנה(עליו הרחבנו רבות במאמרים האחרים) מקבל משמעות יתרה שמדובר על חוות כרייה ולמה משמעות יתרה? כי הסיכון להתפרצות אש בחוות כרייה הוא גבוהה יותר.

בחוות כרייה, קיים ציוד רב המשמש לפעילות שוטפת של הכרייה החל מכרטיסי מסך, מחשבים, כוננים קשיחים וכדומה ציוד זה מעבר להיותו צרכן חשמל בדרגה גבוהה, הוא גם פולט חום רב, ולכן באופן טבעי נוצר עומס על מערכת החשמל ובשילוב החום המופץ מהחווה, הדרך לשריפה או קצר מאוד קצרה.

בתוך המבנה חוות הכרייה "גרה" והמבנה משמש לה כבית, מבנה החווה מורכב מקירות תקרות חדרי שירותים ולעיתים גם כמה חדרים, כיסוי למבנה בית העסק מכסה אותנו מכל פגיעה פיזית שעלולה להתרחש למבנה העסק וכתוצאה מכך לגרום לפגיעה בפעילות השוטפת של החווה שלנו, נזקים כתוצאה מאש, עשן, התפוצצות צנרת המים, נזקי טבע והצפות אלו נזקים שכיחים במסגרת פעילות של חוות כרייה וטומנים בחובם פגיעה כספית אדירה ללא כיסוי ביטוחי.



ביטוח תכולת חוות כרייה:


כל חוות כרייה יש ברשותה תכולה המשמשת אותה לצורך פעילות שוטפת.

מחשבים, ריגים, כרטיסי מסך, שרתים, מדפים, ציוד קבוע לתחזוקה וניקיון, בעצם כל תכולה אופיינית לצורך פעילות החווה מוגדרת כתכולה.

גם התכולה עלולה להיפגע מכל הנזקים אותם אנו מכירים (נזקי אש, עשן התפוצצות צנרת מים נזקי טבע ורעידת אדמה) כל התכולה שציינו למעלה הינה תכולה סטנדרטית ומוכרת לכל אדם המקים חוות כרייה
בחוות כרייה וקריפטו, התכולה מקבלת משמעות אחרת, זהו עסק ללא מלאי משתנה, ואת הפעילות השוטפת אנחנו מבצעים בעזרת הרכוש הקבוע.

במידה וחלק מהרכוש (נניח שריפה של אחד הריגים), באופן כמעט אוטומטי כל הריג ייצא משימוש וישליך על כל פעילות החווה ויגרום להפסקת פעילות כמעט וודאית של כל החווה.

בכל הפסקה הנ"ל ציינו מהי תכולה, חלק מחברות הביטוח מגדירות את כל התכולה הנ"ל כציוד אלקטרוני כמו מחשבים, כרטיסי מסך, שרתים, אל פסק וכדומה, אז טרם שהנכם נגישים לרכוש ביטוח לחווה שלכם אנו יודעים שהציוד הוא יקר ערך ופגיעה בציוד זה עלולה לגרום לנזק כספי רב אנו ממליצים לכם לערוך רשימת ציוד מסודרת כולל השווי העדכני כדי שביום מקרה הביטוח תהיו זכאים לפיצוי ראוי.


אחריות כלפי צד שלישי בחוות קריפטו:


כשמדובר בכל ביטוח רכוש (דירה,רכב ועסק) כולנו מכירים את הכיסויים "הרגילים" בכל פוליסת ביטוח.

קיים גם כיסוי נוסף בפוליסה הנקרא "ביטוח אחריות כלפי צד שלישי", לעיתים ננקב גם השם ביטוח אחריות כלפי ציבור.

כיסוי זה נועד להגן עלינו כבעלי החווה מפני כל נזק שעלול להתרחש לכל אדם או לרכושו אשר נגרם ברשלנות בתוך חוות הכרייה או בגלל חוות הכרייה.

טכנאים שהגיעו לתיקון, החשמלאי ששכרנו לצורך התאמת החשמל לצרכינו ואפילו יזמים בתחום המטבעות הדיגטליים שהגיעו לבקר אצלנו בחווה לצורך שיתוף פעולה עסקי נחשבים ע"פ חוק כצד שלישי.

לפניכם מקרה מהשנה האחרונה:

טכנאי המחשבים שהגיע לחוות כרייה בצפון הארץ, במהלך עבודתו מעד בתוך מבנה החווה, נחבל בגופו, בנוסף לפרק כף יד שבורה, אותו טכנאי הגיש תביעה כנגד מבוטחנו, בעל החווה, סעיף אחריות כלפי צד שלישי נועד להגן עלינו בדיוק מפני מקרים אלו.

בחוות כרייה שלרוב ממוקמת בתוך מבנים מסחריים, מקרים מהסוג זה אינם מחזה נדיר, שריפה שפרצה בעקבות קצר חשמלי בחוות הכרייה וכתוצאה מכך נשרף המשרד השכן השוכן בצמוד אלינו הוא מקרה שכיח שקורה לצערנו באופן תדיר.

חשוב לשים לב ולדעת: שרוב חוות הכרייה היום נמצאות רוב היום ללא פיקוח אנושי צמוד, לעיתים, איתור מוקדם של קצר או נזק, הם אפילו לא אפשריים.

בכל חברות הביטוח בעת רכישת ביטוח לחוות הכרייה סעיף כיסוי כלפי צד שלישי נרכש באופן אוטומטי ולעיתים גם לא ניתן להסירו.

אחריות חברת הביטוח בגין נזקי צד שלישי בביטוח חוות כרייה לא תפחת מ-1,000,000 ש"ח.

בנוסף סעיף אחריות כלפי צד שלישי הוא סעיף שהינו חלק בלתי נפרד מהסכם השכירות בינכם לבין בעל הנכס ובדרך כלל מצויין בחוזה גבול אחריות צד שלישי אותו דורש המשכיר ממכם וזה גבול האחריות אותו תדרשו לרכוש בביטוח החווה שלכם.

ביטוח מפני נזקי פריצה שוד נזק בזדון:


בכל שעות היממה בכל ימות השנה ובכל רחבי מדינת ישראל נפרצים בתי עסק, על פי נתוני המשטרה רק ב- 2019 דווח למשטרה על מעל 5,500 מקרים של פריצות לתוך בתי עסק.

נתון שממנו ניתן להבין כי בממוצע של כל שעה וחצי נפרץ בית עסק ברחבי המדינה.

לצערנו, נתוני הפריצה בשנת 2020 האמירו בכמה אחוזים מה שניתן להבין שתופעת התפרצויות לבתי עסק היא מגמה שתופסת תאוצה.

מה ההגדרה לפריצה או שוד או כל ניסיון לכך?

פריצה: פירושה גניבת הרכוש המבוטח מתוך בית העסק אשרבוצעה באחת מהדרכים כמפורט להלן:

א. כניסה על ידי שימוש בכוח ובאלימות לתוך בית העסק או מתוכו, כאשר החדירה הותירה סימני הנראים לעין המעידים על שימוש בכוח פיזי או אלימות.
ב. כניסה על ידי שימוש במפתחות בית העסק שהושגו בזדון או מרמה (לא כדין).
הגדרת המושג שוד: פירושו גניבת הרכוש המבוטח לאחר חדירה לתוך בית העסק תוך שימוש באלימות או איומים כלפי המבוטח או מי מעובדיו.

כיסוי פריצה בדרך כלל נרכש בתוך פוליסת עסק שבהם קיים מלאי יקר או סחורה יקרת ערך, כמו חנויות תכשיטים, חנויות בגדי מעצבים, וכמובן לחוות כרייה וקריפטו, שבהן הציוד הקבוע הינו ציוד יקר ערך.
כמובן שאנו יודעים שכרטיסי מסך, לצורך הדוגמא, ברגע שהם הופעלו ואוקטבו "לעבוד בצוותא" עם כרטיסי המסך האחרים אינם "אטרקטיביים" מספיק לגניבה ומרגע גנבתם יהפכו לחתיכת פלסטיק ללא כל ערך.
בנוסף לפעמים גניבות רבות מגיעות לחוות שרתים "ומאוכזבים" ממה שקיוו למצוא, כתוצאה מכך גורמים לחוות השרתים הרס רב(נזק בזדון), שכמובן גם סעיף זה, מכוסה תחת הפוליסה לביטוח לחוות כרייה.


אם הגעתם עד לכאן, תקראו גם את הסיכום:חוות כרייה למטבעות דיגטליים נהפכו ללהיט וקיבלו תאוצה בשנה האחרונה,

משרדינו ששמח להיות בין החלוצים הראשונים שהקימו פוליסה לביטוח חוות כרייה, מתמחה במדויק להתאמת צרכי הפוליסה לגודל ואופי פעילות החווה, אז שניה לפני שאתם מתחילים לכרות ולהשקיע, תרימו לנו צלצול, אפילו שלחו הודעה, לא תצאו מאוכזבים.

שלכם,
צוות רק ביטוח.

רק ביטוח
רק ביטוח

סוכנות ביטוח המתמחה בביטוח אחריות מקצועית, עסקים וסיכונים מיוחדים.

עצמאיים בתחילת הדרך שלכם כמאמנים, רואי חשבון, אדריכלים, או בעלי עסק חדש – כמו מסעדה, מוסך או סטודיו לצילום. כל המידע שאפשר לקבל לגבי איך לבטח נכון את העסק יהיה כאן ברק ביטוח, באופן נגיש ומסודר.

להצעת מחיר ב-3 דקות

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!

להצעת מחיר ב-3 דקות

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!