ביטוח סיכוני סייבר - ביטוח הגנה ברשת

ביטוח סיכוני סייבר

ביטוח סיכוני סייבר ומתקפות ברשת

בשנת 2018 רעדה הרשת כאשר נפרצו כ-87 מיליון (!) חשבונות של הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק.

באותה שנה בדיוק, רשת המלונות היוקרתית מריוט דיווחה שהיא נפלה קורבן למתקפת האקרים שמחשבי החברה נפרצו ונגנב מידע אישי של יותר מחצי מיליארד לקוחות הרשת.

חשוב כבר עכשיו להגיד – כולנו בין אם אנחנו פועלים כאדם עצמאי, חברה, סטארט אפ או עוסק עצמאי שפועל מביתו עם לפטופ בלבד, חשופים למתקפת סייבר וזה לא משנה אם אתה אדם פרטי שמחזיק חשבון פייסבוק שנפרץ או חברה גדולה שמחזיקה באלפי פרטי אשראי של לקוחותיה – כל אחד חשוף למתקפת סייבר.

אנחנו נתחיל עם נתונים שבטוח לא ידעתם עליהם:

לפי מחלקת סייבר במשטרת ישראל שנת 2021 הייתה שנת שיא במתקפות סייבר על גופי ממשל וחברות ישראליות, אירועי הסייבר בישראל התחילו לתפוס תאוצה(ותודעה ציבורית ותקשרותית) בשנת 2020 והגיעו לשיאם במתקפת סייבר לחברת הביטוח שירביט ובהמשך גם לתאגידי המים בישראל וגם לבית חולים הלל יפה בחדרה.

לצערנו, בחברות מחקר לאבטחת מידע רבות צופים שבשנת 2022 תקיפות הסייבר במדינת ישראל יגיעו לשיאן וישברו שיאים שליליים.

כמובן שחשוב לזכור שמדינת ישראל הינה יעד מרכזי לתקיפות סייבר במיוחד מצד ארגוני טרור ומדינות עוינות שונות.

רק לצורך המחשה קיימת הערכה ע"י ממשלות שונות בעולם שהיקף פשעי הסייבר בשנים אחרונות עולה על 100 מיליארד דולר (100,000,000,000) ולמה המידע הנ"ל חשוב? כי לפי חברות הביטוח בישראל נכון לשנת 2021 רק 26% מבתי העסק בישראל והגופים השונים מבוטחים בביטוח סייבר.


אז מהי בעצם מתקפת סייבר?


ע"פ ההגדרה מתקפת סייבר היא פעולת חדירה הננקטת ע"י האקר או ארגון או מדינה, החדירה מתבצעת לתוך המרחב העסקי של אותו ארגון דרך הרשת ומטרתה היא לגנוב מידע ולשבש את הפעילות השוטפת של אותו ארגון, היות ואנו במאה ה-21 ויותר ויותר מידע מנוהל ונשמר דרך רשת האינטרנט מה שהופך מתקפות סייבר לאטרקטיביות ונפוצות.


מהו בעצם ביטוח סייבר?


נתחיל מהסוף – ביטוח הסייבר נועד בראשיתו לסייע לעסק לשקם את הנזק שנגרם בעקבות מתקפת הסייבר, הביטוח מכסה את כל ההוצאות הכרוכות בשיקום מחשבי העסק ושחזור המידע והנתונים שנגנבו או נפגעו.

בעלי עסקים רבים "מכירים" את הנזקים הרגילים  המבוטחים בביטוח עסק – פריצה, שריפה, נזקי טבע וכדומה, אבל מי שומר על העסק שלך מפני מתקפת סייבר?

מי יגן על פרטי לקוחותיך? מה יקרה אם אתה כבעל עסק תקבל טלפונים מודאגים מלקחותיך שפרטי האשראי שלהם נגנבו?

בדיוק בשביל זה קיים ביטוח סייבר.

ביטוח סייבר הוא מוצר ביטוח יחסית "חדש" במדינת ישראל אשר נועד לתת מענה למבוטח מפני איומי סייבר ולמתקפות סייבר.

הביטוח למעשה מעניק הגנה עבור חברות שברשותן מאגרי מידע ובו פרטיים אישיים של הלקוחות שלהם כמו: מספרי ת.ז, פרטי אשראי וגם פרטים של נותני שירות שונים של אותו עסק כמו שותפים עסקיים, ספקים ואנשי מקצוע – מידע רגיש לכל דבר ועניין.

גנבות פרטי אשראי, פרטים אישיים, מידע רפואי ואף גניבת זהויות עלולות להיות שכיחות מאוד, ויכולות לקרות בכל עסק וחברה, מהקטן ביותר ועד התאגיד הענקי ביותר.

ברגע שמחשבי העסק שלנו יפרצו יוסב לנו נזק חמור באופן מיידי ושיתוק מוחלט של כל הפעילות השוטפת של העסק ולגרימת אבדן פיננסי וכספי, כל זאת מבלי להזכיר את הפגיעה במוניטין שלנו במיוחד אם אתם מחזיקים מידע רגיש על לקוחותיכם.

ביטוח הסייבר נועד קודם כל להגן על בית העסק מפני הסיכונים אותם ציינו למעלה כולל מקרים של תופעות כופר שונות, האקר משתלט על מחשבי העסק ופוגע בפעילות השוטפת וכדי לבטל את ההשתלטות דורש האקר שתשלמו לו כופר, תופעה זו שכיחה ומכוסה על ידי ביטוח הסייבר שרכשתם.

גם כל צד שלישי שייפגע כתוצאה ממתקפת סייבר על העסק שלנו יפוצה, כולל לקוחות שנגנב מהם מידע אישי, מספרי כרטיס האשראי.


מהם מתקפות הסייבר השכיחות?

הודעות SPAM – מי מאיתנו לא מכיר את המושג "דואר זבל"?

דואר זבל הוא מושג מוכר לכל משתמשי המיילים, דואר זבל מגיע כמייל שבתוכו תוכן פרסומי או שיווקי שמספיק רגע של חוסר תשומת לב כדי שאחד מעובדי החברה ייפתח מייל כזה בטעות והופ! הדרך לחדירת ווירוס או השתלטות על מחשבי החברה תהיה קצרה מאוד ע"י האקר ששלח את "הודעת הזבל".

פישינג (דיוג) – גם המושג פישינג מוכר לנו מעולם הקניות ברשת, אבל המושג הזה נפוץ גם בתקיפות סייבר, לצערנו שיטת הפישינג הולכת ומשתפרת עם השנים והתוקפים פיתחו טווח רחב של שיטות על מנת לפגוע בקורבנות.

שיטות הפישינג הנפוצות ביותר הן התחזות לבנקים וגופים מוסדיים כמו ביטוח לאומי, מס הכנסה, ולעיתים התחזות לחברות ענק כמו גוגל פייסבוק וכו'.

במקרה כזה התוקף שולח מייל תמים במטרה לגרום לקורבן לגשת לאתר שניראה לגיטימי שבו שולט האקר או למלא טופס עם פרטים אישיים גם מקרה כזה שמספיק טעות של תום לב כדי לשתק ארגון גדול ולשאוב ממנו מידע רגיש.


מה הם הכיסויים הקיימים בביטוח סייבר?


לפניכם תמצית הכיסויים בביטוח סייבר:

1. כיסוי בגין נזקי סחיטה שהתרחש עקב מתקפת סייבר.
2. כיסוי בגין הוצאות של שחזור ושיקום הנתונים שנפגעו או נגנבו.
3. אבדן תוצאתי עקב מקרה סייבר – (במקרה של פגיעת סייבר כמעט באופן אוטומטי מתרחשת פגיעה בפעילות העסקית השוטפת וכתוצאה מכך המבוטח עלול להפסיד הכנסות ורווחים, גם מקרה זה מכוסה במסגרת ביטוח הסייבר).
4. כיסוי מלא של לקוחות החברה (צדדים שלישיים) שבעקבות אירוע סייבר נפגעו ונגנב מהם מידע אישי.

לסיכום:

בעידן המתקדם של שנת 2022 שבו כל המידע שלנו נשמר ונאגר במחשבים ובסלולר, תקיפות סייבר הם דבר שבשגרה למעשה מאות אלפי פריצות סייבר מתרחשות בעולם מדי יום וכפי שכתבנו למעלה נזקי הסייבר נאמדים במיליארדי דולרים.

כשיש לנו ביטוח סייבר אנחנו "נישן בשקט" כי אנחנו יודעים שבמקרה של תקיפת סייבר נצליח לשקם במהירות את מערך העסק שלך ולחזור לשגרה.

נכון, ביטוח סייבר לא יכול למנוע מתקפת סייבר אבל ההוצאות השיקום הרבות ושחזור המידע עלול לגבות ממך כבעל עסק שעות נוספות של עבודה, הוצאות כספיות אדירות וזה עוד בלי שהזכרנו את עוגמת הנפש.

למרות שזה נשמע ביטוח יקר חשוב לנו לציין ביטוח סייבר אינו "סיפור יקר" ולמרות חשיבותו לעסק, אנו ממעיטים בערכו ומשמעותו.

רק ביטוח עובדים עם צוותי אבטחת מידע ואנשי מקצוע מתחום הסייבר על מנת להתאים כל עסק לפוליסת הסייבר שלו, אם הגעתם עד לכאן ומתעורות שאלות, תרגישו חופשי לדבר איתנו בכל דרך :).

 

שלכם,
צוות רק ביטוח.

רק ביטוח
רק ביטוח

סוכנות ביטוח המתמחה בביטוח אחריות מקצועית, עסקים וסיכונים מיוחדים.

עצמאיים בתחילת הדרך שלכם כמאמנים, רואי חשבון, אדריכלים, או בעלי עסק חדש – כמו מסעדה, מוסך או סטודיו לצילום. כל המידע שאפשר לקבל לגבי איך לבטח נכון את העסק יהיה כאן ברק ביטוח, באופן נגיש ומסודר.

להצעת מחיר ב-3 דקות

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!

להצעת מחיר ב-3 דקות

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!