ביטוח תחנת דלק

ביטוח תחנת דלק

כשמדובר בתחנות דלק, כולנו בטוח מכירים את המספרים הגדולים, נכון לכתיבת שורות אלה, בישראל פועלות מעל 1200 תחנות דלק.

רוב תחנות הדלק מופעלות ע"י החברות הגדולות(פז, סונול, דלק וכו'), והנתון הזה לא כולל בתוכו את תחנות הדלק הפרטיות שמוקמות כמעט בכל פינה.

כמובן שתחנת דלק במיקום אסטרטגי ועל ציר מרכזי מבטיחה בדרך כלל הכנסה יציבה לאורך זמן וזהו אחד העסקים שתמיד נשארים יציבים וללא פגיעה בהכנסות.

כל מי שתכנן להקים תחנת דלק יודע שקיים קושי רב בהקמתה, עיקר הקושי הידוע לכולנו הינו בירוקרטי ובזמן בקשת היתר לתחנת דלק חדשה נדרשים לעבור שלל ועדות וגופים שונים על מנת לקבל רישיון להקים תחנת דלק בישראל.

אגף התכנון והבנייה, משרד האנרגיה, המשרד לאיכות הסביבה, משטרת ישראל, כיבוי אש, אגף המקרקעין, משרד המשפטים ועוד, כל אלו הינם הגופים המרכזיים שנדרש מהם לקבל אישור להקים תחנת דלק חדשה בישראל.

תוסיפו לכל ההליך הזה את עלות הקמת התחנה וקיבלתם מחיר כניסה גבוה מאוד לבניית תחנת דלק חדשה בישראל אז אחרי שמצאתם את המיקום המושלם בשבילכם להקמת תחנת דלק, שכרתם אנשי מקצועי שילוו אתכם בכל התהליך(אדריכל, רו"ח, עו"ד וכו'). 

לאחר תקופת זמן מסוימת, בשעה טובה – תקבלו את האישור להקמת והפעלת תחנת דלק בישראל.

אבל רגע, מה עם כיסוי ביטוחי לכל ההשקעה הזו? דאגתם לבטח את כל הציוד והתכולה החדשה שרכשתם? ומה יקרה אם אחד העובדים שלכם יתדלק בתום לב סולר במקום 95 ויגרם נזק בלתי הפיך לרכב לקוחותיכם?

כל אלו הינם סיכונים המבוטחים בפוליסת ביטוח לתחנות דלק!

מהם הכיסויים העיקריים בביטוח תחנת דלק?


ביטוח מבנה תחנת הדלק:

כפי שאמרנו בכל המאמרים הקודמים, כל בית עסק פיזי וכמובן תחנת דלק נמצא בתוך מבנה, שם מתקיימת פעילות העסק, וכמו כל ביטוח רכוש גם ביטוח מבנה מקבל משמעות יתרה שמדובר על תחנת דלק. ולמה משמעות יתרה? כי הסיכון להתפרצות אש בתחנת דלק הינו מהגבוהים ביותר.

באופן טבעי, סביבת תחנת דלק היא סביבה נפיצה ובעלת חומרים דליקים וסיכון להתפרצות אש גבוה מאוד, בנוסף רוב תחנות הדלק מפעילות באמתחתם נקודות שירות נוספות כמו: חנויות נוחות, פנצ'ריות, מכוני שטיפת רכב ועוד, כל מה שציינו שוכן בתוך מבנים ובמקרה של נזק עלול להיפגע באופן שייפגע בפעילות השוטפת של תחנת הדלק.

מבנה תחנת הדלק שלנו מורכב מקירות תקרות חדרי שירותים וכדומה כיסוי למבנה בית העסק מכסה אותנו מכל פגיעה פיזית שעלולה להתרחש למבנה העסק וכתוצאה מכך לפגוע בפעילות השוטפת של בית העסק ותחנת הדלק.

נזקים כתוצאה מאש, עשן, התפוצצות צנרת המים, נזקי טבע כמו הצפות ואפילו רעידת אדמה, אלה נזקים שכיחים במסגרת פעילות תחנת דלק וטומנים בחובם פגיעה כספית אדירה ללא כיסוי ביטוחי.

אז מבלי להרחיב הלאה, בביטוח תחנת דלק, אין לוותר או להקטין ראש בעת הערכת המבנה וביטוחו!


ביטוח תכולת תחנת הדלק:

גם את המילה תכולה אנחנו מאמינים שרובנו מכירים מביטוח הדירה, גם בביטוח תחנת דלק התכולה שונה לחלוטין מתכולתה של דירה.

כל תחנת דלק יש ברשותה תכולה המשמשת אותה לצורך פעילותה השוטפת: עמדות תדלוק, אקדחי תדלוק, צוברי דלק, ריהוט משרדי, ציוד חשמלי, וכל תכולה אופיינית לצורך פעילותה של תחנת הדלק מוגדרת כתכולה.

גם התכולה עלולה להיפגע מכל הנזקים אותם ציינו למעלה (נזקי אש ועשן, התפוצצות צנרת מים, נזקי טבע ורעידת אדמה).

גם במקרה של ביטוח התכולה השכיחות לנזקים גבוהה משמעותית מתכולה של דירה ואין להקל בכך ראש. לכן בעת עשיית הפוליסה, מומלץ למסור לחברת הביטוח את שווי התכולה שלכם במדויק ככל הניתן, שבמקרה של נזק תקבלו את הפיצוי הראוי וכך תמזערו את הפגיעה בפעילות של תחנת הדלק שלכם.

 ביטוח תחנת דלק


ביטוח כיסוי זיהום סביבתי בתחנת דלק:

במשק שלנו, חברות רבות מייצרות באופן תדיר אשפה ופסולת, אשר עלולים לפגוע בסביבה ובאיכות הסביבה.

כל התוצרים שציינו למעלה הם תוצרים שיש לטפלם בצורה מסודרת וחוקית, על מנת לא לפגוע בסביבה במקרה הטוב ובמקרה הפחות נעים אי כל פעולה לצורך פינוי חוקי של תוצרים אלה, יכול לגרור לקנסות כבדים מטעם המשרד לאיכות הסביבה, לעיתים צו הפסקת פעילות לבית העסק.

כיסוי ביטוח זיהום, הינו כיסוי נוסף בתוך פוליסת תחנת דלק למגוון עסקים הפועלים בתחום התעשייה ובפרט מיועדת ישירות לתחנות דלק.

הכיסוי הביטוחי המוענק לתחנות הדלק מספק הגנה במקרה של זיהום סביבתי שנגרם בגלל תחנת הדלק, וכמובן כיסוי לכל צד שלישי שעלול להיפגע מזיהום(גם נזקי גוף, גם נזקי רכוש) כמובן במקרה של פגיעה סביבתית זוכה תחנת הדלק לייצוג משפטי מול התובעים.

כיסוי זיהום סביבתי הוא כיסוי אולי הכי חשוב לתחנת הדלק, חשוב לזכור שבמקרה של תביעה נגד החברה המפעילה את תחנת הדלק או האדם הפרטי ההשלכות למקרים כאלה יכולות להיות הרסניות, ואפילו איבוד רישיון העסק, צו סגירה לעסק, קנסות גבוהים, וגם תביעות במישור הפלילי.

דליפה מצובר בדלק, פגיעה במי תהום התפוצצות אקדח תדלוק הם רק חלקים מהמקרים השכיחים שיכולים להתרחש בתחנת דלק ולגרום לפגיעה בסביבה, לכן טרם שאתם מתחילים להפעיל את תחנת הדלק החדשה שלכם אנו ממליצים לכם לרכוש כיסוי זיהום סיבבתי ואם תרצו – זה אפילו כיסוי "חובה" לכל תחנת דלק בישראל.

כל ההתמודדות נגד מקרים מסוג זה הן ארוכות ויקרות במישור המשפטי, וללא ביטוח וכיסוי מתאים שיגן עליכם אתם עלולים למצוא את עצמכם בפגיעה כספית אדירה וגם לעיתים להתדרדר לפשיטת רגל.

ביטוח צד שלישי בתחנת דלק + סיכונים מיוחדים נוספים:

כיסוי נוסף בפוליסה הנקרא ביטוח אחריות כלפי צד שלישי, שלעיתים ננקב גם השם ביטוח אחריות כלפי ציבור.

כיסוי זה נועד להגן עלינו כבעלי עסק מפני כל נזק שעלול להתרחש לכל אדם או לרכושו אשר נגרם ברשלנות בתוך תחנת הדלק או בגלל תחנת הדלק (ועל כך בהמשך).

לקוחות, כלי הרכב של הלקוחות, ספקים ואפילו נהג המשאית שממלא לנו את צוברי הדלק וכל אדם שאינו מוגדר כעובד תחנת הדלק נחשבים ע"פ חוק כצד שלישי.

לקוח שהגיע לתחנת הדלק ונפגע בתוך תחנת הדלק עקב טיפות דלק שהיו על רצפת התחנה (מקרה שכיח ונפוץ בתחנות דלק) אותו לקוח ייחשב כצד שלישי ואנו נהיה האחראים לפיצוי אותו לקוח, ולמקרים כאלו קיים ביטוח צד ג'.

בכל חברות הביטוח בעת רכישת ביטוח תחנת דלק, סעיף כיסוי כלפי צד שלישי נרכש באופן אוטומטי ולעיתים גם לא ניתן להסירו.

  • אחריות חברת הביטוח בגין נזקי צד שלישי בביטוח מסעדה לא תפחת מ-2,000,000 ש"ח.
  • אחריות חברת הביטוח בגין נזקי צד שלישי מוגבלת לסכום קבוע וידוע מראש שרשום בתוך הפוליסה.

בנוסף סעיף אחריות כלפי צד שלישי הוא סעיף שהינו חלק בלתי נפרד מהסכם הזכיינות בינכם לבין חברת הדלק שמהם רכשתם את הזיכיון ובדרך כלל מצויין בחוזה גבול אחריות צד שלישי אותו דורשת חברת הדלק ממכם וזה גבול האחריות אותו תדרשו לרכוש בביטוח תחנת הדלק.

הרחבה נוספת בפרק צד שלישי היא במקרים של "תדלוק שגוי', על ידי עובד התחנה, לדוגמא: לקוח נכנס לתחנת הדלק ומבקש מעובד התחנה לתדלק לו את הרכב בדלק מסוג 95 במקום זאת ובתום לב המתדלק תידלק את רכבו של הלקוח בסולר מה שגרם לנזק בלתי הפיך לרכב של הלקוח – גם מקרים אלה די שכיחים וקורים לעיתים קרובות בתחנות דלק, כמה לעיתים קרובות? בשנת 2020 הוגשו לחברות הביטוח כ-1300 תביעות בגין מקרים של תדלוק שגוי.


התבקעות צינורות ומיכלי שמן בתחנת דלק בתחנת דלק:

מקרים של התבקעות צינורות והתפוצצות מיכלי דלק מכוסים בתוך פוליסת הביטוח של תחנת הדלק. כל בעל תחנת דלק יודע שטרם הקמת תחנת הדלק נדרש להתקין ולבנות עשרות מטרים של צינורות מוליכים תת קרקעיים, שתפקידם להוליך דלק מהמיכל הדלק אל משאבות התדלוק.

צינור תת קרקעי מסוג זה, חדש ככל שיהיה יש לו בלאי טבעי ועלול להתבקע ולגרום במקרה הטוב לפגיעה בפעילות של תחנת הדלק ובמקרה הפחות טוב לזיהום סביבתי. לכן טרם שהנכם רוכשים ביטוח לתחנת הדלק שלכם בדקו שאתם מכוסים מפני נזקי של התבקעות צינורות ומיכלי דלק.

אם הגעתם עד לכאן ועדיין מתעוררות שאלות, תרגישו חופשי ליצור איתנו קשר בכל דרך, ברק ביטוח מתמחים במתן פתרונות ביטוחיים רחבים לכל סוגי העסקים. קראו עוד על ביטוח עסקי.

שלכם,
צוות רק ביטוח.

רק ביטוח
רק ביטוח

סוכנות ביטוח המתמחה בביטוח אחריות מקצועית, עסקים וסיכונים מיוחדים.

עצמאיים בתחילת הדרך שלכם כמאמנים, רואי חשבון, אדריכלים, או בעלי עסק חדש – כמו מסעדה, מוסך או סטודיו לצילום. כל המידע שאפשר לקבל לגבי איך לבטח נכון את העסק יהיה כאן ברק ביטוח, באופן נגיש ומסודר.

להצעת מחיר ב-3 דקות

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!

להצעת מחיר ב-3 דקות

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!